Del : SMS
Berlingske Business

Morten Korch-slægtning sælger liebhaver-idyl

pix-de røde krikker-alm
Overskrift
pix-reichhardt
Overskrift
Den folkekære og nu afdøde skuespiller Poul Reichhardt var flere gange en del af Morten Korch-filmatiseringerne.

Sønnesønnen til den folkekære forfatter, Morten Korch, sælger sit liebhaver-sommerhus, der er langt fra jordnære forhold som på farfarens Næsbygaard. 25 millioner koster velhaversommerhuset på den sjællandske guldkyst.

Artiklen fortsætter under annoncen
Morten Korch har sat sit liebhaver-sommerhus til salg, skriver epn.dk.

Altså ikke den folkekære forfatter, der døde i 1954, men barnebarnet og navnebroderen til manden, hvis bøger bl.a. har lagt handling til Næsbygaard-filmene.

174 kvadratmeter på Strandvejen i det mondæne Munkerup lyder størrelsen på forfatterbarnebarnets sommerbolig, der ligger på en 1.756 kvadratmeter stor grund, som strækker sig helt ned til Øresunds vandkant. 

Pris: 25 millioner kroner, hvilket ifølge Boliga.dk gør Korch-huset til et af Danmarks dyreste sommerhuse.


Til gengæld får man så åbent stue-alrum med loft til kip, havudsigt, et masterbedroom, flere badeværelser og en stort anlagt terasse med panorama-vue ud over Kattegat.

Det var Morten Korch selv, ikke den første, ikke den tredje, som nu sælger, men den anden i rækken, der byggede sommerhuset i 2001.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere