Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Mads Lacoppidan

22BBMMADS-LACOPPIDAN-SALG-1.jpg

Salg og marketing

Han vil gøre ALK Abelló stor online

Mads Lacoppidans karriere er gået hastigt fremad. Mindre end ti år efter sin kandidatgrad sidder han som direktør i farmaindustrien – nærmere bestemt som global commercial excellence direktør og head of digital strategy i selskabet ALK Abelló, der udvikler og sælger vacciner mod allergi. Og pudsigt nok har tidshorisonterne for det, han beskæftiger sig med, fulgt ham hele vejen.

Han startede i venturekapital, hvor han hjalp med at få højteknologiske virksomheder ud over rampen på meget kort tid. Dernæst var han i Coloplast, hvor der typisk var tre til fem år mellem idé og produkt. Og senest er han blevet en del af ALK Abelló, der har brugt det seneste årti på at udvikle en ny portefølje af allergimedicin, som nu er på tærsklen til det globale marked.

I den forbindelse har Mads Lacoppidan og hans team lagt en ny strategisk indgangsvinkel til markedet. De vil gøre op med farmaindustriens lidt »klassiske« marketingstrategier og i stedet fokusere på at nå og fastholde kunderne – blandt andet ved hjælp af en markant tilstedeværelse online. Og denne strategi har høstet stor anerkendelse i direktionen, fortæller Christina Molt Wengel, vice president for global marketing i ALK Abelló.

»Det er ganske enkelt i en liga for sig, hvad Mads og hans team formår at flytte på meget kort tid,« siger hun.

Mads Lacoppidan 33 år, global commercial excellence direktør og head of digital strategy, ALK Abelló

 

2008: M.Sc. i økonomisk markedsføring, CBS

2008: Investment analyst, Vækstfonden

2010: International product manager, Coloplast

2012: Senior strategy manager, Coloplast

2013: Senior manager, Coloplast

2015-: Global commercial excellence direktør, ALK Abelló

2016-: Head of digital strategy, ALK Abelló

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen