Del : SMS
Berlingske Business

Lang venteliste til ny Fiat 500

Fiat 500
Foto:

Der er rift om Fiats nyfødte klassiker, Fiat 500. Allerede inden de fire små hjul er trillet ind over den danske grænse, er 700 danskere skrevet op på venteliste, selv om de ikke har haft mulighed for at prøvekøre bilen endnu.

Artiklen fortsætter under annoncen
Faktisk ved de ikke engang, hvad den kommer til at koste, men Fiat oplyser, at prisen lander under 150.000 kroner.

»Det er fantastisk, at der er så mange danskere, der allerede på nuværende tidspunkt har lyst til at købe den nye Fiat 500. Vi har store forventninger til bilen og ser meget frem til 1. marts næste år, hvor vi regner med at den kommer til landet,« siger Fiats adm. direktør, Niels Rønnebech.

Selv om bilen altså først kommer til landet den 1. marts, er der allerede enkelte danskere, der triller rundt i retrobilen. Bilfirmaet Refstrup har skaffet 25 eksemplarer fra Italien, hvor bilen allerede er på markedet.

De let brugte eksemplarer sælges til priser på helt op til 225.000 kroner for en Fiat 500 med en 1.2 liters benzinmotor.

»At der er nogen, som er villige til at betale så meget ekstra bare for at være nogle af de første til at køre rundt i bilen, siger noget om dens popularitet. Det er en retrobil på linje med en Mini Cooper, men til halv pris, hvor alle danskere kan være med,« siger Niels Rønnebech.

Han har én gang tidligere oplevet samme eufori, da Alfa Romeo, som Fiat også forhandler, lancerede den populære Alfa Romeo 156. Her blev flere hundrede danskere også skrevet op på venteliste uden at have prøvekørt bilen.

Fiat i Danmark regner med at sælge 3.000 Fiat 500’er om året.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere