Del : SMS
Berlingske Business

Kaffebar-kæde skummer for alvor fløden

Kaffebar

Byggerod i København, stadig flere kaffevogne og nye konkurrenter har ikke skræmt livet af Baresso.

Artiklen fortsætter under annoncen

Trods forstærket konkurrence stormer kaffebar-kæden Baresso Coffee frem i Danmark. Regnskabsmæssigt blev 2010 den italiensk-inspirerede kædes gennembruds-år med et overskud af primær drift på 6,1 mio. kr. og et resultat før skat på 3,6 mio.kr. Det er det bedste resultat i de sidste fem år.

I forhold til 2009 er der tale om en seksdobling af resultatet. Kædens bruttoresultat, der afspejler omsætningen, er nu oppe på 86 mio. kr. Kæden ekspanderer fortsat med nye kaffebarer – både i København og provinsen.

Det gode resultat, der forrenter egenkapitalen med næsten 50 procent, er opnået selv om råvarepriserne toppede sidste år, og selv om store dele af København lå i byggerod og dermed hæmmede kundestrømmen til flere af Baressos kaffebarer.

- Vi har fået hård konkurrence fra cafeer, kaffevogne, andre kæder som 7&Eleven og Lagkagehuset, men det er kun med til at holde os på tæerne, siger Kenneth Luciano, der har stiftet kæden og driver den med kapitalindskud fra en række danske forretningsfolk.

Han kom sammen med sin familie hjem til Danmark i 1999 efter 20 års arbejde i Italien og Asien og savnede en ordentlig kop kaffe.

Han peger på større produktudbud, øget køb pr. kunde og stadig bedre barista-kompetencer hos personalet som den væsentligste årsag til, at kæden til stadighed går frem.

I løbet af 2010 er medarbejderantallet blevet øget med godt 80 medarbejdere. Desuden blev der i årets løb åbnet flere nye restauranter – primært i København, men også i Aalborg.

Kæden består af 21 kaffebarer, fortrinsvis i København. Desuden har kæden filialer i 10 Kvickly-varehuse i provinsen.

Læs også: 

Kaffe i historiebøgerne

Sandwichbar serverede rengøringsmiddel

Gourmet-forbruget vokser markant

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere