Del : SMS
Berlingske Business

Fra dyneprins til sushikonge

pix-jacob brunsborg-biz
Lars Larsens søn, Jacob Brunsborg, er pengemand og bestyrelsesformand i selskabet Don & Don DK Aps Foto:

Friske fisk. Lars Larsens søn, Jacob Brunsborg, står bag en ny restaurantkæde, som sælger lavpris-sushi lavet med robotter. Jysk-arvingen vil gøre sushikæden landsdækkende og har også internationale ambitioner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Arvingen til sengetøjsgiganten Jysk er gået ind i sushibranchen. Jacob Brunsborg er pengemand og bestyrelsesformand i selskabet Don & Don DK Aps, som på det seneste har åbnet fem sushirestauranter i København. I marts åbner nummer seks, og planen er, at åbningerne skal fortsætte i en lind strøm.

»Sushi har slet ikke toppet endnu og bliver ved med at vokse de næste mange år,« siger en optimistisk Jacob Brunsborg, der er søn af Lars Larsen og står til at arve aktiemajoriteten i Jysk.I første omgang satser han på at åbne 10-12 restauranter i hovedstadsområdet. Herefter kommer turen til Fyn og Jylland. Sushi-forretningen kommer også til Norge og Sverige, hvis det går som dynekongens søn håber.

»På længere sigt vil vi bare gerne ekspandere,« siger Jacob Brunsborg og nævner Malmø og Oslo som muligheder for nordisk ekspansion.

Jysk-arvingen lægger ikke skjul på, at sushien skal være så billig som muligt, ligesom dynerne i hans fars virksomhed.»Vi har taget lidt af Jysk-konceptet og overført det til sushi, fordi vi spiller meget på prisen, men også på, at vi gerne vil levere en fornuftig kvalitet samtidig,« siger Jacob Brunsborg og slår fast:

»Vi er ekstremt pris-fikserede i forhold til de andre, og vi slår på, at vi har byens billigste sushi.«

LÆS HELE ARTIKLEN I BUSINESS SØNDAG

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere