Del : SMS

Fordele og ulemper ved at være rig

Den svenske gratisavis for millionærer Connoisseur har spurgt sine læsere om fordele og ulemper ved at være meget velhavende.

Artiklen fortsætter under annoncen
I Sverige er gratisaviser ikke kun noget, der bliver delt ud på gadehjørner og mere eller mindre tilfældigt smidt i folks postkasser.

Her har de rige deres helt egen gratisavis. Den udkommer fire gange om året og kun til dem, der tjener mindst en mio. svenske kroner om året eller har mindst fem mio. kr. i formue.

Omkring 47.000 svenskere modtager avisen - som annoncørerne står i kø for at få lov til at købe reklameplads i.

I den seneste udgave af bladet har avisen, der hedder Connoisseur (kenderen), spurgt sine læsere om fordelene og ulemperne ved at være rig.

Og skal man tro svarene, som er gengivet hos dn.se, så betyder dyre ting og status slet ingen ting.

Fordele:

1. Frihed, 47 pct.

2. Tryghed, 36 pct.

3. Skabe muligheder, 15 pct.

4. At kunne købe det man vil, 1 pct.

5. Andet, 1 pct.

6. Status, 0 pct.

Ulemper:

1. Skaber misundelse, 34 pct.

2. Omgivelsernes fordomme, 26 pct.

3. Det tager tid at forvalte alle pengene, 11 pct.

4. Andet, 11 pct.

5. Man bliver mål for lykkejægere, 10 pct.

6. Ansvar for tidligere eller kommende familiegenerationer, 8 pct.

378 af bladets læsere har svaret på undersøgelsen.

I Sverige er alle oplysninger om folks indtægter offentlige - derfor er det muligt for holdet bag avisen at købe sig til et register for at få overblik over, hvem der skal være abonnent.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere