Del : SMS
Berlingske Business

Balladerocker ryster klokken på New Yorks børs

pix-meatloaf-alm
Meat Loaf. Foto:

Meat Loaf er bare det seneste eksempel på, at kendte forsøger at skabe opmærksomhed om sig selv på aktiemarkedet.

Artiklen fortsætter under annoncen
Siden 1980erne har børsen på Wall Street i New York, NYSE, haft tradition for at lade kendte og semikendte personer enten åbne eller lukke handlen ved at ringe med en klokke. Normalt er der tale om topchefer i amerikanske virksomheder, men af og til er der noget helt andet på menuen.

Mandag var det f.eks. musikeren Meat Loaf, der fik æren af at ringe aktiehandlen i gang. Årsagen er givetvis, at han gerne vi skabe opmærksomhed om sine nyeste kreationer.

Se billederne: De kendte ringer med børsklokken

Lokkemaden for selve børsen NYSE er, at den for skabt opmærksomhed om sig selv, samt at den muligvis kan få løsnet lidt op på den ellers anspændte børsstemning, hvor millioner har det med at skifte ejermænd meget hurtigt.

En lang række kendisser har efterhånden været inde og ringe med klokken. Af de mere overraskende er muligvis gangsterrapperen Snoop samt den mand, der flere gang er blevet kåret til at være galaksens ondeste, nemlig selveste Darth Vader fra Starwars-filmene.

Se billederne: Megakendte og megarige

Sidstnævnte besøgte børsen i slutningen af 2009, og den officielle begrundelse var, at firmaet bag filmsuccesern i de senste 30 år har været det bedst sælgende legetøj, som bliver fremstillet på licens.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere