Del : SMS

11 kendisser der blev fældet af skattefar

Otto Reedtz-Thott

Mange kendte har fået fingrene i klemme i skattefælden. Se 11 af dem her.

Artiklen fortsætter under annoncen

De færreste er ellevilde for at betale skat. Men når skattefusk bliver opdaget er straffen hård, og mange kendisser har gennem tiden fået alvorlige ridser i deres omdømme.

Du kan her læse om 11 kendissers underholdende historier om deres skæbnessvangre møde med skattefar. Vi lægger ud med:

Baron glemte at betale A-skat

Baron Otto Reedtz-Thott, som ejer Gavnø Slot ved Næstved på Sjælland, måtte i 1997 bøde 67.000 kroner, da han blev kendt skyldig i skattefusk.

Den motorsportsglade baron fik bøden, fordi han som direktør og hovedaktionær i radiostationen The Voice og koncernen bag havde undladt at indbetale 4,9 millioner kroner i A-skat og dermed overtrådte kildeskatteloven.

Læs også på evb.dk:

9 konkursramte kendisser

Kendisfrisør god for 15-18 millioner kroner

Kendiskok tjener på krisen

Voice-koncernen stiftede Otto Reedtz-Thott sammen med forretningsmanden Klaus Riskær Pedersen. I virksomheden blev de cirka 50 medarbejdere trukket for A-skat, men man glemte at betale pengene videre til skattefar.

Pengene skyndte baronen sig dog at indbetale, da der blev rejst sag mod ham og kunne altså nøjes med at betale en bøde på 67.000 kroner.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere