Del : SMS
Berlingske Business

10 ting du ikke vidste om diamanter

Diamanthandlen er blevet hårdt ramt af den globale økonomiske krise, og selv verdens suverænt største diamantfirma, De Beers, mærker nedgangen. Men hvor meget ved du egentlig om den glimtende sten? Business.dk har listet ti ting, du skal vide om diamanter.

Artiklen fortsætter under annoncen
Kunstige diamanter
I 1950erne opfandt amerikanske General Electric og svenske ASEA metoder til at fremstille kunstige diamanter, der dog kun kunne bruges industrielt. I begyndelsen af 1970erne lykkedes det dog for General Electric at fremstille kunstige diamanter i smykkekvalitet, men det blev aldrig en kommerciel succes.

I dag produceres der ca. 100.000 kg. kunstige diamanter om året, eller knap fire gange så meget som der bliver udvundet naturligt, men langt hovedparten er fortsat beregnet til industrielle formål. Til mineselskabernes store fortrydelse er det dog også muligt i dag at købe store kunstige diamanter i smykkekvalitet. De er fuldstændigt identiske med naturdiamanter, og man kan kun identificere dem ved hjælp af avanceret analyseudstyr som kan afsløre, at kunstige diamanters krystalstruktur er mere perfekt end naturlige diamanters.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere