Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Zealand-resultater flugter med forventningerne

Zealand Pharmas underskud skrumpede i første kvartal, der bød på væsentlig fremgang på toplinjen og godt nyt fra USA, hvor partneren Sanofi lancerede kombinationsmidlet Soliqua til behandling af type 2-diabetes.

Omsætningen udgjorde 77,6 mio. kr., hvoraf 69,6 mio. kr. var milepælsbetalinger fra Zealands partnere. Dertil kom 8 mio. kr. i royaltybetalinger, eller procenter, fra partneren Sanofis salg af diabetesmidlerne Soliqua/Suliqua og Adlyxin/Lyxymia.

- Første kvartal af 2017 indebar en god start på et vigtigt år for Zealand med resultater på niveau med forventningerne. En væsentlig milepæl var lanceringen i USA af Soliqua 100/33 af Sanofi, fulgt denne måned af den første lancering inden for EU, siger administrerende direktør i Zealand Pharma Britt Meelby Jensen i regnskabet.

Hun hæfter sig ved, at Sanofi har sikret sig tilskud fra 34 pct. af de amerikanske diabetikere, som er forsikret via en privat sygekasse.

På bundlinjen havde Zealand Pharma et underskud på 26,3 mio. kr. i første kvartal - en forbedring fra minus 77,8 mio. kr. i samme periode sidste år.

Kassebeholdningen udgjorde 417 mio. kr. ved udgangen af marts mod 642,1 mio. kr. ved udgangen af december.

Tabel for Zealand Pharmas regnskab for første kvartal af 2017:

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen