Del : SMS

USA godkender insulinpræparat fra Novo Nordisk

NOVONORDISK-TRESIBA/
Foto:

Det danske medicinalfirma Novo Nordisk har fået godkendt to insulinpræparater af den amerikanske lægemiddelstyrelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den amerikanske lægemiddelstyrelse (FDA) har langt om længe godkendt de to insulinpræparater Tresiba og Ryzodeg fra det danske medicinalfirma Novo Nordisk. Det skriver Novo Nordisk i en pressemeddelelse fredag aften.

Dermed er lægemidlerne klar til at kunne blive solgt på det amerikanske marked.

Lægemidlerne er blevet godkendt til at behandle diabetes hos voksne, og Novo Nordisk forventer at kunne lancere Tresiba på det amerikanske marked i løbet af første kvartal af 2016.

SANOFI-DENGUE/

»Vi er meget tilfredse med at FDAs beslutning om at godkende Tresiba og Ryzodeg, da vi mener, at disse produkter tilbyder betydelige fordele og vigtige behandlingsmuligheder for mennesker med type 1 og type 2 diabetes,« siger Lars Rebien Sørensen, administrerende direktør i Novo Nordisk, ifølge meddelelsen.

Tresiba er et insulinpræparat, der doseres én gang dagligt og har en halveringstid på 25 timer med en virkning i mindst 42 timer, mens Ryzodeg er et præparat, der doceres én eller to gange dagligt i forbindelse med et hovedmåltid.

Godkendelserne i USA markerer en vigtig milepæl for Novo Nordisk, lyder det fra selskabet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere