Del : SMS

Stærke tal fra Novo-konkurrent

pix-tabletter
Foto:

Fremgang for Eli Lilly, der blandt andet konkurrerer med Novo Nordisk - på diabetesbehandlingen går det amerikanske selskab dog lidt tilbage.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det amerikanske medicinalselskab Eli Lilly, der inden for diabetesbehandling konkurrerer mod Novo Nordisk, overgik med regnskabet for fjerde kvartal på de overordnede linjer analytikernes forventninger.

Salget af diabetesmidlet Humalog, der er et konkurrerende middel til Novo Nordisks Novolog, landede imidlertid noget under forventningerne.

Omsætningen på Humalog blev for fjerde kvartal opgjort til 616,0 mio. dollar, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News havde estimeret 663,3 mio. dollar. Det ændrer dog ikke ved, at Eli Lilly med et justeret resultat per aktie for kvartalet på 85 cent overgik markedets forventninger på 79 cent.

- I fjerde kvartal faldt det globale salg af Humalog med 7 pct. til 616 mio. dollar. Salget i USA faldt 19 pct. til 331,6 mio. dollar, drevet af lavere salgspriser som følge af øgede offentlige og kommercielle rabatter, oplyser Eli Lilly blandt andet om nedgangen i Humalog-salget.

Uden for USA steg Humalog-salget 12 pct. til 284,4 mio. dollar. Eli Lillys bedstsælgende medikament, skizofrenibehandlingsmidlet Cymbalta, omsatte i kvartalet for 1,42 mia. dollar, hvilket var noget over forventningerne på 1,33 mia. dollar.

Selskabet ændrer forventningerne til 2013 for at tage højde for en positiv skatteeffekt på 0,07 dollar per aktie. Den nye forventning er et justeret resultat per aktie i intervallet 3,82-3,97 dollar, hvor der tidligere var ventet et resultat på 3,75-3,90 dollar.

Eli Lilly-aktien er steget knap 7 pct. i år og lukkede mandag i 52,64 dollar efter et fald på 1,1 pct.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere