Del : SMS
Berlingske Business

Sonova vil tiltrække yngre kunder med elektronisk høretest

SONOVA-AGM/
Sonova Foto:

Den schweiziske høreapparatproducent Sonova arbejder gennem sit joint venture med den britiske apotekerkæde Boots på at tiltrække potentielle høreapparatkunder i en noget yngre alder, end det normalt er tilfældet i branchen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det sker gennem elektroniske høretests foretaget både i Boots-butikkerne i Storbritannien eller via internettet direkte fra kundens hjem.

Og det giver ifølge Sonova selv pote - indtil nu er der gennemført 15.000 elektroniske høretest gennem joint venture-selskabet med Boots, og det tiltrækker med schweizernes egne ord kunder i alderen 50-55 år.

Samtidig er konverteringsgraden fra de elektroniske test til et reelt møde med en audiolog lige så stor, som tilfældet er ved de mere traditionelle metoder. Og det giver spændende perspektiver.

SONOVA-AGM/

- Folk lever som oftest med høretab i ti år, før de tager kontakt til en audiolog, så det her hjælper til med at trække folk ind tidligere, fortalte Jonathan Gardner, der er chef for Boots Hearingcare i forbindelse med Sonovas investordag i Stäfa i Schweiz tirsdag.

- Det har været meget succesfuldt for os. Det har været en blød lancering indtil nu, og der er meget mere, vi kan gøre på det område, fortsætter han.

Hvis forsøgene med elektroniske høretests også viser sig at være en succes på længere sigt, kan ideen også meget vel blive udbredt til andre dele af forretningen, fortalte Lukas Braunschweiler, der er administrerende direktør for Sonova, i forbindelse med investordagen.

SONOVA HLDG-RESULTS/

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere