Del : SMS
Berlingske Business

Pænt plus hos Coloplast

pix-coloplast2
Coloplast er selv tilfredse med resultatet, der er som forventet. Samtidig fastholdes forventningerne til året som helhed. Foto:

Coloplast fik en fremgang i driftsresultatet på 29 procent i 1. kvartal af 2012/2013. Selskabet fastholder forventningerne til året som helhed.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det går den rigtige vej for den danske medicokoncern Coloplast. Både omsætningen og bundlinjen voksede i første kvartal af regnskabsåret 2012/13.
Mere præcist voksede omsætningen med otte pct. til 2,87 mia. kroner, mens driftsresultatet gik frem med 29 pct. til 897 mio. kr. Derved kom selskabets overskudsmarginen op på 31 pct. mod 26 pct. samme periode året før.

Coloplast er selv tilfredse med resultatet, der er som forventet. Samtidig fastholdes forventningerne til året som helhed. det vil sige en fremgang i omsætningen på seks til syv pct. Og en EBIT-marginen, som kommer op på lidt over 30 pct.

”Jeg er tilfreds med resultatet. Vi har leveret et regnskab for første kvartal, der er på niveau med vores forventninger, og vi vokser fortsat mere end markedet,” siger adm. direktør Lars Rasmussen.

Når det gælder de enkelte forretningsområder, var der en fremgang på henholdsvis fem pct. i Stomi, syv pct. i Kontinens og 11 pct. i Urologi,, mens  salget af hud- og sårplejeprodukter var uændret i forhold til samme periode sidste år.

”Jeg er særligt tilfreds med salgsudviklingen i Storbritannien, de nordiske lande og USA, mens udviklingen på de sydeuropæiske markeder fortsat er påvirket af den finansielle uro," siger Lars Rasmussen er ikke er tilfreds med salgsudviklingen på nye markeder, hvor væksten i første kvartal var lavere end forventet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere