Del : SMS
Berlingske Business

Novos skrappe bløderdronning stopper

Anne Prener
Anne Prener forlader nu Novo Nordisk Foto:

Medicinalflagskibets senior vice president for forskningsporteføljen indenfor hæmofili Anne Prener har sidste arbejdsdag 31. december efter tre år som bløderchef.

Artiklen fortsætter under annoncen

Novo Nordisks bløderdronning Anne Prener stopper overraskende til nytår.

Siden 2008 har hun været chef for Novo Nordisks forskning i blødermedicin, og fra 2011 blev hun udnævnt til senior vice president, der svarer til underdirektør. Men fra det nye år bliver jobfunktionen nedgraderet fra direktørniveau til chefniveau, oplyser Novo Nordisks kommunikationsdirektør Mike Rulis.

20BUSbmsolo-Anne-Prener.jpg

Anne Prener er kendt for en hård, men fair ledelsesstil og har stået i spidsen for en omfattende omorganisering af hæmofiliområdet på Novo Nordisk. Området skulle udvikles fra stort set kun at fokusere på blødermedicinen Novoseven til at have en hel portefølje inden for behandling af blødersygdomme.

Ifølge Novo Nordisks kommunikationsdirektør Mike Rulis har Anne Preners direktørkontrakt siden 2011 været tidsbegrænset, og den treårige aftale udløber altså nu.

16BUSNovoTheis.jpg_Business
LÆS MERE : Kampen om bløderne

"De opgaver inden for hæmofili, som skulle løses i denne periode, er nu løst, blandt andet med den nylige godkendelse i både USA og Europa af NovoEight, Novo Nordisks ny medicin til behandling af Hæmofili A. Anne har nu valgt at prøve kræfter med nye opgaver uden for Novo Nordisk," forklarer Mike Rulis i en mail.

Afløser for Anne Prener bliver seniorforsker Henning Stennicke. Han er rekrutteret internt, og tiltræder 1. januar 2014.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere