Del : SMS
Berlingske Business

Novo tilføjer 750 mio. til skandinaviske biotekfonde

BM
Sten Scheibye, formand for Novo Nordisk Fonden. Foto:

Novo A/S satser yderligere på innovation på den danske hjemmebane med 750 mio. kr. til nye fonde rettet mod skandinaviske biotekvirksomheder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Novo ønsker, at kapitaltilførslen skal tiltrække flere investorer og øge konkurrenceevnen på området.

Det skriver Børsen.

»Vi ser, at potentialet i regionen er stort, og når vi ser på hvad der mangler, så er det kapital og kompetencer, siger investeringsdirektør i Novo Seeds«, Søren Møller, til Børsen.

b

Pengene har til formål at skabe nye venturefonde i samspil med andre aktører. Dermed ønsker Novo Seeds, som forvalter pengene, at stifte nye fonde på lige fod med andre investorer. Den øgede satsning kommer på et tidspunkt, hvor nyopstartede danske biotekselskaber i en årrække har leveret stærke resultater.

De unge danske biotekvirksomheder er i højere grad blevet attraktive for forskellige investorer ifølge Martin Bonde fra Danske Biotek. Det er sket i takt med, at investeringsselskaberne er blevet mere erfarne på det danske marked, samt at kvaliteten og ledelseskompetencerne i de nystartede virksomheder er blevet bedre.

Eivind Kolding tiltræder som administrerende direktør for Novo

Novo Seeds har i øjeblikket 16 investeringer i unge life-science og biotekvirksomheder og foretager årligt nye investeringer for 175 mio. kr.

16BUSPix-Sten-S-151849.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere