Del : SMS
Berlingske Business

Novo skal stramme op i USA

novo nordisk
Foto:

USA udgør 44 pct. af Novos samlede salg, men der er behov for at stramme op internt.

Artiklen fortsætter under annoncen

Novo Nordisk har i USA brugt for meget energi internt, der i stedet bør bruges ude i marken, mener Novos USA-chef efter 100 dage i chefstolen.

Det skriver Børsen.

- Der er brugt for mange ressourcer på intern mødestruktur, og det er da også vigtigt i en stor forretning, for at den skal hænge sammen. Men der, hvor jeg synes, at vi skal bruge noget mere energi fremadrettet, er ude i marken, siger Jesper Høiland.

Han er den første danske chef for Novos amerikanske forretning, der på 15 år er vokset til den største Novo-forretning med en omsætning på 29 mia. kr. i 2012 inden for diabetes. USA udgør 44 pct. af selskabets samlede salg.

- Der er altid mulighed for forbedring. Det er klart. Når man vokser så meget, sker der ting, hvor man ikke har fokuseret optimalt. Der skal ske nogle tilpasninger, men det er en evolution, ikke en revolution, siger Jesper Høiland.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen