Del : SMS
Berlingske Business

Novo Nordisk vil have flere partnere

Novo
I fremtiden vil Novo Nordisk have strategisk fokus på partnerskabsaftaler, der skal være med til at sikre, at Novo Nordisk også om ti år har de rigtige produkter på markedet. Foto:

Novo Nordisk vil have flere eksterne partnere. Det er ganske enkelt nødvendigt, hvis selskabet skal holde fast i de høje vækstrater.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

I fremtiden vil Novo Nordisk have strategisk fokus på partnerskabsaftaler, der skal være med til at sikre, at Novo Nordisk også om ti år har de rigtige produkter på markedet. De potentielle partnere kan både være lægemiddelkandidater, biotekselskaber eller universiteter.

- Som selskab venter vi fortsat høje vækstrater, og skal vi kunne opretholde dem, har vi brug for at supplere vores egen forskning. Vi gør det for at supplere og for derigennem fortsat at kunne bygge vores forretninger, siger Novo Nordisks corporate vice president for forskning og udvikling, eksterne relationer og stakeholder relations, Søren Bregenholt, til Jyllands-Posten.

ida

Selskabet har nedsat en gruppe på seks spejdere, der skal finde teknologier, projekter og lægemiddelkandidater, der passer til Novo Nordisk, særligt inden for behandling af diabetes, fedme og blødersygdomme.

- Man kan bogstavelig talt sige, at vi marcherer igennem USA og Europa for at finde projekter inden for særligt diabetes og fedme, siger Miriam Frieden, vice president hos Novo Nordisks R&D Innovation Sourcing, til Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

Medicin Novo Nordisk opjusterer forventninger Novo Nordisk giver

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere