Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage torsdag

Novo Nordisk vil erobre førerposition i USA

Medicinalkoncernen Novo Nordisk har potentiale til at overhale franske Sanofi indenom, efter at insulinproduktet Tresiba fik en positiv anbefaling i USA.

Dermed mener Novos administrerende direktør, Lars Rebien Sørensen, at selskabet erobrer førerpositionen på det store marked, selvom de amerikanske sundhedsmyndigheder ikke er forpligtet til at følge eksperternes anbefaling. Det skriver Børsen mandag morgen.

- I dag vælger syv ud af ti nye diabetespatienter Lantus. Med tiden håber vi at vende den trend, så det i stedet bliver syv ud af ti, der vælger Tresiba, mens de andre vælger Lantus, Levemir eller en af de andre insuliner, som er på vej, siger administrerende direktør Lars Rebien Sørensen til Børsen.

Den franske producent Sanofi sidder i dag på 80 pct. af det amerikanske marked med insulinen Lantus. Men hvis Tresiba godkendes i USA, kan Novo Nordisk potentielt overtage førstepladsen. Koncernforskningsdirektør Mads Krogsgaard Thomsen er ikke i tvivl om, at Tresiba vil blive godkendt.

- Med en afstemning på otte-fire i positivt favør og klare godkendelser i Japan, Europa og Mexico med gode indlægssedler, så vil det være stærkt forundrende, hvis ikke vi får en godkendelse, siger direktøren.

Flertallet af aktieanalytikere venter også en godkendelse af Tresiba og vurderer, at milliardpotentialet er intakt for Novo Nordisk. Man vil derfor komme til at opleve en intensiv markedsføringskamp mellem Sanofi og Novo Nordisk i den kommende tid.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen