Berlingske Business

Novo Nordisk satser massivt på insulintablet

Novo_Kurtzhals_Business
Overskrift
Peter Kurtzhals (til venstre) er chef for diabetesforskning i Novo Nordisk og stærkt optaget af udviklingen af en insulintablet, mens seniorforsker Ib Jonassen er i fuld gang med forskningen i en ny insulin, som kun skal sprøjtes ind i kroppen én gang om ugen. Foto:
 

Forskningschefen for insulin håber, at tabletten kan blive virkelighed inden for ti år.

Artiklen fortsætter under annoncen

For få år siden var der ingen, der troede det var muligt.

Men i dag er Novo Nordisk i gang med at teste ikke færre end seks forskellige udgaver af insulin og diabetes 2-behandling med GLP-1 analoger i tabletform.

Det sker samtidig med, at selskabet i løbet af de kommende uger lancerer sin nyeste, langtidsvirkende, injicerbare insulin Tresiba.

Alene inden for insulinområdet satser selskabet én milliard kroner på at udvikle en insulintablet.

Det betyder dog ikke, at Novo Nordisk har droppet tanken om, at gøre injicerbar insulin bedre.

Selskabet investerer også omkring én milliard kroner i at udvikle nye insuliner, som indsprøjtes med penne, og har blandt andet for nyligt sendt en insulin, der kun skal sprøjtes ind én gang om ugen, ud i de første afprøvninger i mennesker.

I TV-klippet herunder fortæller selskabets direktør for diabetesforskning Peter Kurtzhals, hvorfor selskabet satser på tabletbehandling, og hvor tæt de er på målet.

Læs også historien om, hvordan Novo Nordisk forskere opfandt selskabets nye insulin Tresiba, og hvordan de måtte kæmpe for at få lov at udvikle den, i Berlingske Business lørdag 15. december.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen