Del : SMS
Berlingske Business

Novo Nordisk er åben for opkøb

Novo_Fruergaard_Business
»Vi er åbne over for muligheder,« siger Lars Fruergaard Jørgensen, koncerndirektør for strategi og virksomhedsudvikling i Novo Nordisk. Foto:

Novo Nordisk kigger også uden for egne rækker, når selskabet skal finde morgendagens lægemidler.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det fortæller koncerndirektør for strategi og virksomhedsudvikling, Lars Fruergaard Jørgensen, på selskabets kapitalmarkedsdag.

Der indgås og kigges på samarbejder i en lang række former. Det gælder lige fra simple investeringer over forskningssamarbejder til indlicenseringer.

»Vi er også åbne over for opkøb. Vi har ikke gjort det i et stykke tid, og det er ikke sandsynligt, at vi gør det i den nære fremtid. Men vi er åbne over for muligheder,« siger Lars Fruergaard Jørgensen.

Novos nuværende samarbejder tæller blandt andet Emisphere og Merrion, der bidrager med formuleringsteknologi til udvikling af insulin og GLP-1 i pilleform. Novo samarbejder desuden med Carlsson inden for blødersygdomme samt med amerikanske Zymogenetics inden for antiinflammatoriske sygdomme.

Administrerende direktør Lars Rebien Sørensen bød velkommen ved kapitalmarkedsdagen til de omkring 200 investorer og analytikere.

»Målet med i dag er at beskrive og forhåbentlig bekræfte jer i, at Novo Nordisk er førende inden for diabetesområdet,« lød det fra Rebien Sørensen.

Her kan du følge Novo Nordisks kapitalmarkedsdag live.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere