Del : SMS
Berlingske Business

Novo: Kernekompetencer skal styrke førende position

novo
Novo Nordisk vil fortsat fokusere på at udnytte sine kernekompetencer til at styrke virksomhedens førende position inden for diabetes og vækstforstyrrelser Foto:

Der vil fortsat være fokus på udnyttelse af kernekompetencerne hos Novo Nordisk.

Artiklen fortsætter under annoncen

De skal styrke medicinalselskabets ledende position inden for diabetesbehandling. Det fremgår af en selskabsmeddelelse for Novo Nordisks kapitalmarkedsdag, der afholdes tirsdag i Bagsværd.

Magtfulde økonomer vil bekæmpe Novos skattefidus

- Novo Nordisk vil fortsat fokusere på at udnytte sine kernekompetencer til at styrke virksomhedens førende position inden for diabetes og vækstforstyrrelser, forfølge lederskab indenfor hæmofili og etablere en tilstedeværelse indenfor fedme og inflammation, skriver medicinalselskabet i meddelelsen.

På kapitalmarkedsdagen vil der ved præsentationen af koncernens forretningsresultater være fokus på diabetesbehandling, som vil omfatte en gennemgang af diabetesmarkedets dynamikker og resultater for Novo Nordisks vigtigste produkter inklusive Tresiba.

- Programmet vil desuden omfatte en gennemgang af de kommercielle strategier og prioriteringer i det amerikanske marked og de nye vækstmarkeder, skriver Novo Nordisk.

Under programpunktet forskningsstrategi og udviklingsprojekter inden for diabetes vil Novo Nordisk blandt andet komme ind på påbegyndelse af nye studier til yderligere vurdering af hypoglykæmi-fordelene ved behandling med Tresiba.

29BBMnovo.jpg

I forhold til mulighederne for liraglutid 3 mg inden for fedmebehandling venter Novo Nordisk fortsat at indsende registreringsansøgning til behandling af fedme i USA og EU omkring årsskiftet.

- I dag vil Novo Nordisk præsentere data, der viser den stigende forekomst af fedme og de dermed forbundne omkostninger for samfundet, samt de vigtigste resultater fra fase 3a-udviklingsprogrammet SCALE med liraglutid 3 mg til behandling af fedme. Der vil desuden blive givet en gennemgang af de overordnede linjer i kommercialiseringsstrategien for dette område, lyder det fra Novo Nordisk.

Jakob Riis Novo Nordisk



Foto: Torben Christensen

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere