Berlingske Business

Novo-håbet Tresiba er nu ude i 39 lande

Tresiba
Overskrift
Tresiba er et forholdsvist nyt produkt, og derfor er det ifølge selskabets årsregnskab for 2015 endnu kun blevet lanceret i 39 lande. Foto:
 

Novo har lanceret det langtidsvirkende insulin Tresiba i en hel del lande, og udrulningen fortsætter.

Artiklen fortsætter under annoncen

København: Det går den rigtige vej for et af Novo Nordisks store guldæg, det langtidsvirkende insulinpræparat Tresiba.

Insulinproduktet har den fordel frem for mange af konkurrenterne, at man kun behøver at tage én daglig dosis, hvilket gør hverdagen lettere for personer med diabetes.

Novo

Tresiba er et forholdsvist nyt produkt, og derfor er det ifølge selskabets årsregnskab for 2015 endnu kun blevet lanceret i 39 lande.

Vigtigst var det, at man i fjerde kvartal rullede præparatet ud på det lukrative amerikanske marked, hvor man ligger i hård konkurrence med franske Sanofi.

De konkrete salgstal for Tresiba fremgår ikke af årsregnskabet, hvor Novo blot konstaterer, at den såkaldte nye generation af insulinprodukter - som også omfatter Ryzodeg og Xultophy - genererede en nettoomsætning på 1,4 milliarder kroner.

Lars Rebien Sørensen, CEO på Novo, kåret til verdens bedste t

Det svarer til en vækst på 119 procent sammenlignet med året før, men det er kun 1,3 procent af årets samlede salg på knap 108 milliarder kroner.

Novo Nordisks bestsellere i 2015 var insulinprodukterne Novorapid og Levemir samt type 2-diabetes-medicinen Victoza i den rækkefølge.

Den danske medicinalvirksomhed oplyser i øvrigt i regnskabet, at man har øget sin andel på verdensmarkedet for diabetesbehandling fra 27 procent til 28 procent.

til bm f Bylinefoto2011

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen