Del : SMS

Moody's vægter Tresiba-forsinkelse negativt

NOVONORDISK_TRESIBA_Business
Overskrift
Novo Nordisks langtidsvirkende inslun Tresiba er i produktion og klar til salg i Japan. Det er også godkendt i Europa, mens myndighederne i USA forlanger yderligere tests. Foto:
 

Novo Nordisks lancering af insulinerne Tresiba og Ryzodeg vil blive væsentligt forsinket i USA, og det er negativt for kreditvurderingen, påpeger ratinginstituttet Moody's.

Artiklen fortsætter under annoncen

Moody's peger på, at forsinkelsen vil betyde, at konkurrencen er skærpet til, når insulinerne kan lanceres. Således har konkurrenten Eli Lilly en langtidsvirkende insulin under udvikling, ligesom det amerikanske selskab arbejder på en efterligning, eller såkaldt biosimilær version, af det franske medicinselskabs storsælgende insulin Lantus. Endelig udvikler Sanofi en ny formulering af Lantus, og alle disse stoffer kan være på markedet i 2015.

- Imidlertid venter vi, at forsinkelsen får ringe effekt på Novo Nordisks drift i 2013. Selskabet har indikeret, at overskudsbidraget, det ventede at modtage fra lanceringen af Tresiba i USA stort set opvejes af besparelserne relateret til forsinkelsen af lægemidlet, skriver Moody's og tilføjer:

- Vi venter også, at selskabet vil have fornuftig vækst i de kommende to år, drevet af den eksisterede portefølje af moderne insuliner og Victoza, hvilket vil gøre det muligt at opretholde meget stærke kredittal.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere