Del : SMS
Berlingske Business

Lundbeck-partners Lexapro-salg styrtdykker

FOREST_Lundbeck_Business
Siden udløbet af patentet er den amerikanske partner Forest Laboratories' salg af Lundbeck-midlet Lexapro faldet kraftigt. Foto:

Lundbecks amerikanske partner Forest Laboratories solgte i tredje kvartal af regnskabsåret 2012/13 Lundbecks antidepressiv Lexapro for 20,3 mio. dollar mod 593 mio. dollar i samme periode regnskabsåret før.

Artiklen fortsætter under annoncen

Analytikerne havde ifølge Bloomberg News ventet et Lexapro-salg på 29,3 mio. dollar.

Patentet på Lexapro udløb 14. marts 2012, og siden da er salget styrtdykket.

Forest solgte i regnskabsåret 2011/12 frem til og med marts, Lexapro for 2,1 mia. dollar. I 2012/13 ventes kopikonkurrencen dog at rundbarbere Forests salg til blot 215 mio. dollar.

Lundbeck venter selv i 2012 royalty-indtægter fra salget af Lexapro i USA på 500-700 mio. kr. Forest Labs tredje regnskabskvartal svarer til Lundbecks fjerde kvartal.

Forest Labs oplevede i tredje kvartal endvidere en stigning i salget af Alzheimers-midlet Namenda på 1,6 pct. til 345,8 mio. dollar. Det var noget under analytikernes forventninger, som ifølge Bloomberg News var på 378,6 mio. dollar.

Forest Labs har salgsrettighederne til Namenda i USA, mens Lundbeck har rettighederne til produktet i Europa, Canada, Australien og Sydafrika, hvor det markedsføres under navnet Ebixa.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere