Del : SMS
Berlingske Business

Lundbeck investerer og sænker langsigtede mål

lundbeck
Ulf Wiinberg - administrerende direktør for Lundbeck - leverer en negativ overraskelse til investorerne med præciseringen af målene for 2013 og 2014. Foto:

Lundbeck sænker sine langsigtede forventninger til indtjeningen i 2013 og 2014 på grund af store investeringer i nye produkter.

Artiklen fortsætter under annoncen
Medicinalkoncernen venter nu en omsætning i 2013 på 14,1 til 14,7 mia. kr. og et driftsresultat på 1,6-2,1 mia. kr. For 2014 ventes en omsætning på cirka 14 mia. kr. og et driftsresultat på 0,5-1,0 mia. kr., som i høj grad vil afhænge af succesen af selskabets produktlanceringer.

Børsrekord: Novo Nordisk er 500 milliarder værd Novo Nordisk g

Lundbeck annoncerede i 2010 minimumsforventninger om en omsætning på mindst 14,0 mia. kr. og et driftsresultat på mindst 2 mia. kr. Planen holder dog ikke længere på grund af investeringer i produktlanceringer og geografiske vækstregioner. Dertil kommer store udgifter til forskning og udvikling.

- Med henblik på at optimere vores langsigtede vækstmuligheder har Lundbeck besluttet at øge investeringerne i den sene udviklingsportefølje og i produktlanceringer, og derfor nedjusterer vi vores forventninger til 2013 og 2014, forklarer administrerende direktør Ulf Wiinberg i en meddelelse.

Han peger på, at Lundbeck aldrig har haft så stort produktudbud. Desuden står selskabet over for lancering af en række nye lægemidler.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere