Berlingske Business

GSK og Genmab kommer foran i køen

GSK-CHINA/
Glaxosmithkline og Genmabs har i fællesskab ansøgt om at måtte anvende Arzerra i kombination med kemoterapi til patienter, som ikke tidligere har modtaget behandling, og som ikke er egnede til at modtage fludarabin-baseret behandling. Foto:

Glaxosmithkline og Genmabs ansøgning om brug af lægemidlet Arzerra til patienter, der ikke tidligere har modtaget behandling, er blevet stemplet som prioriteret af den amerikanske lægemiddelstyrelse, FDA.

Artiklen fortsætter under annoncen

Dermed er deadlinen for den supplerende ansøgning blevet reduceret med nogle måneder.

Det oplyser Genmab i en fondsbørsmeddelelse.

FDA har fastsat 19. april 2014 som den endelige dato for behandlingen af den supplerende ansøgning om godkendelse.

De to medicinalselskaber har i fællesskab ansøgt om at måtte anvende Arzerra i kombination med kemoterapi til patienter, som ikke tidligere har modtaget behandling, og som ikke er egnede til at modtage fludarabin-baseret behandling.

 Biotekvirksomheden Genmab.

Lægemidlet Arzerra er i forvejen godkendt af FDA til behandling af patienter med kronisk eller tilbagevendende leukæmi, men kun til patienter, der i forvejen har modtaget kemoterapi.

På baggrund af tal fra American Cancer Society skriver Genmab, at der i USA i 2013 ventes omkring 15.680 nye tilfælde af kronisk lymfatisk leukæmi, der er den mest almindelige form for leukæmi blandt voksne.

/ritzau/FINANS

roche

Genmab

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen