Del : SMS

Genmab vil have udvidet Arzerra-godkendelse i Europa

DET INTERNATIONALE MEDICINALFIRMA GENMAB.
Foto:

Biotekselskabet Genmab meddeler onsdag eftermiddag, at den schweiziske partner Novartis har indsendt registreringsansøgning for en udvidet indikation af kræftmidlet Arzerra (Ofatumumab) til de europæiske sundhedsmyndigheder, EMA.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ansøgningen omfatter brug af Arzerra i kombination med Fludarabin og Cyclofosfamid (FC) til behandling af patienter med recidiverende kronisk lymfatisk leukæmi (CLL).

- Ansøgningen er baseret på resultaterne fra et fase 3-studie, Complement 2, som evaluerede Ofatumumab i kombination med FC over for FC alene til behandling af patienter med recidiverende CLL. Der blev rapporteret top-line resultater fra dette studie i april 2015. Studiet opfyldte det primære endpoint med en median progressionsfri overlevelse hos de patienter, der fik Ofatumumab i kombination med FC på 28,9 måneder mod 18,8 måneder for de patienter, der alene fik FC, skriver Genmab i en meddelelse til fondsbørsen.

Genmabs topchef Jan van de Winkel.

Ansøgningen er et forsøg på at udvide det kommercielle område for Arzerra, og Genmabs topchef, Jan van de Winkel, er fortrøstningsfuld i forhold til forløbet.

- Denne registreringsansøgning i Europa bringer os et skridt nærmere på at kunne gøre Ofatumumab tilgængelig for en bredere gruppe af patienter med recidiverende CLL, og vi ser frem til at modtage svar fra EMA, siger Genmab-chefen.


Genmabs topchef Jan van de Winkel.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere