Del : SMS

Genmab-partner oplever dyk på top- og bundlinje

jogj
ARKIVFOTO. Foto:

Artiklen fortsætter under annoncen

Den amerikanske medicinalgigant Johnson & Johnson, der har et samarbejde med danske Genmab, har haft tilbagegang i det seneste år.

J&J's omsætning dykkede sidste år med 5,7 pct. til 70,1 mia. dollar, hvilket var et fald på 5,8 pct. i forhold til 2014. Indtjeningen justeret for visse poster lød på 6,20 dollar per aktie, og det var et fald på 3 pct.

Genmabs topchef Jan van de Winkel.

I de sidste tre måneder af 2015 har der dog været fremgang. Indtjeningen per aktie var på 1,44 dollar - en fremgang på 5,1 pct. Det var højere end ventet, da analytikere ifølge Bloomberg havde ventet et overskud på 1,42 dollar.

Genmab får også et enkelt ord med på vejen i regnskabet. Johnson & Johnson skriver, at kræftmidlet Darzalex, der er til behandling af knoglemarvskræft, blev godkendt af de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, i fjerde kvartal, men ellers er der ingen andre bemærkninger.

For 2016 venter Johnson & Johnson en omsætning på 70,8-71,5 mia. dollar - hvilket indikerer en fremgang på 2,5-3,5 pct. - mens den justerede indtjening per aktie ventes at lande på 6,43-6,58 dollar.

/ritzau/FINANS

eli lilly

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere