Del : SMS
Berlingske Business

Genmab indgår samarbejde om DuoBody-teknologi

Genmab har indgået et forskningssamarbejde med det japanske firma Kyowa Hakko Kirin vedrørende Genmabs DuoBody-tekonologi.

Artiklen fortsætter under annoncen

I første omgang handler samarbejdet om at skabe bispecifikke antistoffer ved brug af teknologien, og bliver det samarbejde vellykket, kan parterne besluttet at indgå en licensaftale om udvikling af et nyt DuoBody-produkt, meddeler det danske selskab onsdag.

- Vi har gjort store fremskridt med hensyn til at indgå samarbejdsaftaler om vores innovative DuoBody-teknologiplatform, og aftalen med Kyowa Hakko Kirin er det fjerde samarbejde vedrørende DuoBody-platformen, vi har indgået inden for det seneste år. Vi mener, at denne store interesse hos de helt store farmaceutiske selskaber klart understreger potentialet for bispecifikke antistoffer skabt med DuoBody-platformen, og at den også viser teknologiens forenelighed med en lang række antistofplatforme, udtaler Jan van de Winkel, der er topchef i Genmab, som tidligere i år indgik aftaler med Janssen og Novartis.

De økonomiske detaljer i aftalen holder de to partnere for sig selv, men Genmabs forventninger til det nuværende regnskabsår ændres ikke af aftalen.

Kyiowa Hakko Kirin fokuserer på at at udvikle innovative lægemidler og kommercialisere dem globalt på basis af antistofteknologier primært rettet mod de terapeutiske områder for kræft- og nyresygdomme samt immunologi. Selskabet markedsfører allerede en række produkter på forskellige geografiske markeder.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere