Del : SMS
Berlingske Business

Fransk gigant presser Novo Nordisk i Kina

novo
Foto:

Novo Nordisk presses af det franske medicinalselskab Sanofi. Det ændrer sig ikke lige med det samme, lyder det fra Novo-direktør

Artiklen fortsætter under annoncen

Det slår skår af optimismen for Novo Nordisk i Kina, at den franske medicinalkæmpe Sanofi sælger bedre af den såkaldte basalinsulin i den asiatiske stormagt.

Ifølge Jyllands-Posten dominerer Sanofi markedet for basalinsulin med produktet Lantus, imens Novo Nordisk kæmper med at få fyret op under salget af sit produkt Levemir.

Novo Nordisks koncerndirektør for China, Pacific & Marketing, Jakob Riis, forklarer over for avisen, at udfordringen er, at det hurtigst voksende marked er basalsegmentet. Novo Nordisk har ifølge direktøren kun ti procent af det segment med Levemir. Derfor får selskabet en for lille del af væksten i Kina relativt set i forhold til Novos samlede markedsandel, forklarer han til Jyllands-Posten.

»Det faktum, at Sanofi står bedre i basalsegmentet, forsvinder ikke lige pludselig. Det er selvfølgelig noget, vi adresserer, og derfor kan jeg heller ikke tale om en turnaround i Kina, før det ændrer sig. Uanset hvad der sker med Kinas økonomi og reformer, har vi stadig en udfordring dér,« siger Jakob Riis til Jyllands-Posten.

Da 2010 blev til 2011 sad Novo Nordisk på omkring 63 procent af insulinmarkedet i Kina, mens man i dag sidder på 55 procent, skriver avisen.

Det hænger blandt andet sammen med, at en kinesisk spiller på markedet Tonghua Dongbao på fem år er vokset markant.

Novo Nordisk vil ifølge Jacob Riis forsøge at sælge mere Levemir ved at udvælge de byer og institutioner, som er længst fremme i brugen af basalinsulin.

Ifølge Jyllands-Posten er Kina som land det næststørste marked efter USA for Novo Nordisk.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere