Del : SMS
Berlingske Business

Eli Lillys diabetespille snupper markedsandele

eli lilly
Eli Lillys diabetespille Jardiance vinder hastigt frem på det amerikanske marked, efter at selskabet i september sidste år præsenterede data, der viste hjerte-kar-mæssige fordele ved brug af medicinen. Foto:

Artiklen fortsætter under annoncen

Eli Lillys diabetespille Jardiance vinder hastigt frem på det amerikanske marked, efter at selskabet i september sidste år præsenterede data, der viste hjerte-kar-mæssige fordele ved brug af medicinen.

Ifølge Bloomberg News voksede receptudskrivningen på Jardiance med 27 pct. på det vigtige amerikanske marked i fjerde kvartal fra tredje kvartal.

FRANCE-ECONOMY-PHARMACEUTICAL-INDUSTRY

De konkurrerende diabetespiller Invokana fra Johnson & Johnson samt Farxiga fra Astrazeneca havde vækstrater på 3-4 pct.

Eli Lilly og partneren Boehringer Ingelheim blev i september de første nogensinde til at vise hjerte-kar-mæssige fordele ved behandling med et diabetesmiddel. Data fra et stort sikkerhedsstudie med Jardiance viste, at pillen reducerer risikoen for hjerte-kar-død med 38 pct.

Johnson & Johnson samt Astrazeneca er også i færd med at gennemføre store hjerte-kar-studier med deres diabetespiller. De første data ventes at komme fra Johnson & Johnson i 2017.

NOVONORDISK-ORAMED/ORALINSULIN

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere