Del : SMS
Berlingske Business

Coloplast-boss: Britisk bøvl er et overstået kapitel

Coloplast
Coloplast-topchef Lars Rasmussen erklærer sig tilfreds med dagens regnskab. Investorerne er dog ikke enige og sender aktien ned i bundregionen i C20 Cap-indekset. Foto:

Coloplast havde sidste år så store problemer med et nyt elektronisk receptsystem i Storbritannien, at det endte med at koste det danske medicoselskab en nedjustering. Coloplast-boss Lars Rasmussen bedyrer, at der nu er kommet styr på de britiske problemer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Efter et rædselsfuldt 2015 med hele tre nedjusteringer tog Coloplast tirsdag hul på en ny regnskabssæson med et talsæt, der helt overordnet set skubbede det foregående års rædsler i baggrunden. Selskabets omsætning landede på 3,6 mia. kr., hvilket var over det ventede, mens indtjeningen til sammenligning skuffede en smule og lød på 825 mio. kr.

Aktionærerne var dog ikke vilde med dagens Coloplast-regnskab, da aktien blev sendt ned fra et solidt plus på godt 1 pct. til et minus på over 4 pct. ud på eftermiddagen tirsdag.

Sundhed

I Coloplast-hovedkvarteret er topchef Lars Rasmussen dog fint tilfreds med regnskabstallene og hæfter sig særligt ved, at selskabet har fået styr på en giftig problemstilling på det britiske marked. Det danske selskab har nemlig tidligere haft store vanskeligheder med et nyt receptsystem i Storbritannien, der har betydet, at Coloplast har mistet kunder på grund af ekstraordinært lange svartider.

CEO

»Vi vokser med 7 pct., hvilket er en del over markedet. Det betyder, at vi tager markedsandele. Og så det måske allervigtigste, som er, at England er stærkt tilbage. England var faktisk anledningen til, at vi nedjusterede sidste år, fordi vi havde problemer med at håndtere en stigende mængde elektroniske recepter,« siger Lars Rasmussen.

Han vurderer, at ændringerne i Coloplasts britiske forretning har betydet, at »tabte kunder« er begyndt at vende tilbage i det danske medicoselskabs fold.

Coloplast

»Vi har ændret vores processer og trænet vores personale. Og det kører faktisk så godt, at vi er begyndt vinde kunder tilbage, som var gået over til vores konkurrenter. Det er jeg rigtig godt tilfreds med,« siger Lars Rasmussen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere