Del : SMS
Berlingske Business

Chemometec-topchef: Satsning på mere direkte salg kører godt

chemometec
En strategi om mere direkte salg fortsætter med at glide på skinner for Allerød-virksomheden Chemometec, der også har haft travlt med at afsætte sit bedst sælgende produkt til kunderne. Foto:

En strategi om mere direkte salg fortsætter med at glide på skinner for Allerød-virksomheden Chemometec, der også har haft travlt med at afsætte sit bedst sælgende produkt til kunderne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sådan lyder forklaringen på, at selskabet, der laver instrumenter til tælling og analyse, torsdag har kunnet opjustere forventningerne til årets omsætning og indtjening.

- Vi har fået tallene hjem for første halvår, og det er gået lidt bedre end forventet, så vi ser på positivt på resten af året, siger topchef Michael Eising.

chemometec

Chemometec regner nu med en omsætning på 75-80 mio. kr. for regnskabsåret 2015/2016 og et driftsresultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 17-22 mio. kr. Tidligere ventede virksomheden en omsætning på 70-75 mio. kr. og et EBITDA-overskud på 13-16 mio. kr.

Michael Eising vil ikke ind på, hvor i verden salget har overgået forventningerne. Han kan dog sige, at der har været en god afsætning af produktet NC-200, der bruges til at tælle celler.

- Det er stadigvæk vores blockbuster, NC-200, som kører godt og trækker rigtig meget ude i markedet, siger han.

Derudover forklarer Michael Eising, at selskabets satsning på at skubbe mere salg direkte til kunderne, der blandt andet er medicinalselskaber, slår igennem.

chemometec

- Vores transformation med at skifte fra distributørsalg til mere direkte salg slår igennem. Det har haft stor succes i USA, og det ruller vi også ud i Europa, og det går rigtig godt, siger han.

Chemometec opjusterede i løbet af sidste år hele fem gange, og det nye år byder tilsyneladende på mere af det samme. Topchef Michael Eising afviser dog, at selskabet generelt set er for forsigtige i sine forventninger.

- Jeg tror bare, at vi forsøger at være så realistiske som muligt. Jeg vil gerne levere det, jeg lover, så det er ikke, fordi vi forsøger at underspille.

- Vi bruger de data, vi har til rådighed, og kommer så med nogle forventninger ud fra det. At flere af de tiltag, vi sætter i søen, så virker bedre end forventet, det er bare helt fantastisk, siger han.

ce

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere