Del : SMS
Berlingske Business

Bioporto-topchef: Vi vil erobre amerikansk marked med små skridt

Novo Nordisk fik overskud på 34 milliarder i 2014
(Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix 2014) Foto:

Biotekselskabet Bioporto har gjort klar til at gøre sit indtog på det amerikanske marked, hvor man inden for de kommende måneder regner med at kunne lancere den store satsning NGAL, der bruges til at teste for nyreskader.

Artiklen fortsætter under annoncen

Inden for de kommende måneder venter biotekselskabet at få en godkendelse af testen fra de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, og derefter vil selskabet vinde hospitalskunder med små skridt.

POLAND MEDICINE PACEMAKER

Det fortæller Peter Mørch Eriksen, administrerende direktør i Bioporto, i forlængelse af selskabets regnskab for 2015.

»Vi fokuserer i år på at få 20 hospitaler til at køre perfekt og bruge flere af vores test, og når vi har gjort det, så spreder vi os lige så langsomt.«

»En af vores væsentligste opgaver er at begrænse os. Vi skal ikke sprede os og have kontakt med alle, men vi skal fokus på at have succes med dem, vi har kontakt med«, siger han.

BM

Derefter har biotekselskabet som målsætning, at antallet af hospitaler, som bruger testen, skal op på 40 i 2017, men det vil være med stort set samme salgsorganisation.

»Det bliver ikke en kæmpe yderligere omkostning. Vi forventer ikke den samme vækst i omkostningerne i 2017, som vi vil have i år«, siger Peter Mørch Eriksen.

SANOFI-DENGUE/

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere