Del : SMS

ATP: Kåre Schultz' gyldne håndtryk var til den høje side

Novo-kronprins fik 73 millioner med ud af døren
Den forhenværende Novo-kronprins og nuværende topchef i Lundbeck, Kåre Schultz, fik et gyldent håndtryk, da han i foråret 2015 forlod Novo Nordisk. Her fik Kåre Schultz en samlet fratrædelsespakke på 72,7 mio. kr. Foto:

Størrelsen på den check, som Kåre Schultz fik med sig, da han i 2015 forlod Novo Nordisk var til den høje side.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det mener pensionsselskabet ATP, der forvalter penge for en stor del af danskerne.

Meldingen er kommet i forbindelse med Novo Nordisks generalforsamling, som løber af stablen fredag eftermiddag i Bella Center i København.
- Kåre Schultz fik 72,7 mio. kr., da han forlod Novo Nordisk. Det beløb synes højt, siger Claus Berner Møller, der er porteføljeforvalter hos ATP.

Kåre Schultz


I den forbindelse bad Claus Berner Møller Novo-ledelsen om at forklare det høje beløb. Ifølge bestyrelsesformand Göran Ando skyldes det høje beløb kontraktlige forpligtelser.

Salgsvækst øger Novos overskud med otte milliarder


- Han var hos i meget lang tid og havde en stor betydning for selskabet. Og vi mente, at det var vigtigt for os, at han havde en lang konkurrenceklausul i sin kontrakt, siger Göran Ando.

Kåre Schultz, der var viceadministrerende direktør hos den danske medicinalkæmpe, blev efter sin afsked med Novo Nordisk ansat som topchef hos medicinalkoncernen Lundbeck.

kåre

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere