Berlingske Business

ALK-Abellós salg og resultat lidt bedre end ventet

ALK-Abelló klarede sig nogenlunde som ventet i fjerde kvartal af 2011 målt på indtjeningen, mens toplinjen overraskede positivt.

Artiklen fortsætter under annoncen

Resultatet af primær drift (EBIT) blev 14 mio. kr. mod ventet 21 mio. kr., ifølge SME Direkt. Resultat før skat landede på 25 mio. kr. mod analytikernes medianestimat på 24 mio. kr., og bundlinjen viste et overskud på 19 mio. kr. mod ventet 17 mio. kr. Omsætningen var ligesom bundlinjen bedre end ventet og landede på 578 mio. kr., mens analytikerne havde modelleret en nedgang til 560 mio. kr.

For hele 2011 steg omsætningen 10 pct. til 2348 mio. kr.

- Med det historisk gode resultat i et internationalt kriseår og store fremskridt i gennemførelsen af vores globale vækststrategi er vi overbeviste om, at vi kan skabe betydelig og langsigtet værdi de kommende år, siger ALK's adm. direktør Jens Bager.

For 2012 venter ALK en vækst i salget af allergivacciner på 3-5 pct. målt i lokale valutaer, og resultatet af den primære drift før af- og nedskrivninger, EBITDA, ventes at "overstige" 300 mio. kr. mod 406 mio. kr. i 2011.

ALK-Abellós forventninger til nettoomsætningen, der udover allergivaccinerne omfatter adrenalinpenne og andre produkter samt udviklingsmilepæle fra partnere, er på op til 2,4 mia. kr.

Til sammenligning estimerede analytikere forud for årsregnskabet en omsætning på 2326 mio. kr. samt et EBITDA-resultat på 348 mio. kr. i 2012. Det fremgår af en opgørelse fra SME Direkt.

Ritzau Finans

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen