Del : SMS

Yahoo sætter deadline for bejlere 11. april

FILE USA ECONOIMY YAHOO!
I et brev til potentielle købere anmoder Yahoos rådgivere om bud, der gerne skal udspecificere hvilken del af Yahoo, interessen drejer sig om, samt hvor meget de er villige til at betale. Foto:

Yahoo har givet potentielle bejlere frem til 11. april til at afgive indledende bud på selskabets kerneforretning og asiatiske aktiver, herunder Yahoos andel af Alibaba.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Wall Street Journal.

pix-Satya Nadella, Microsoft

I et brev til potentielle købere anmoder Yahoos rådgivere om bud, der gerne skal udspecificere hvilken del af Yahoo, interessen drejer sig om, samt hvor meget de er villige til at betale. Brevet er første forsøg på at begrænse listen over mulige købere til selskabets web-forretning fra de nuværende godt 40 bejlere.

Værdien af Yahoos kerneforretning er svær at spå om, da selskabetsmarkedsværdi på 33 mia. dollar, godt 220 mia. kr., i høj grad er bundet op på ejerandele i Alibaba og Yahoo Japan, skriver Wall Street Journal.

Yahoo

På listen står blandt andet Verizon, Microsoft og Time Inc., samt kapitalfonde som TPG og KKR & Co. Microsoft har også angiveligt diskuteret muligheden med kapitalfonde, som kunne tænkes at bidrage til opkøbet.

Yahoo håber angiveligt at få salget på plads inden selskabets generalforsamling til sommer, hvor aktionærerne muligvis skal stemme om, hvorvidt firmaets ledelse skal udskiftes med en ny udpeget af den aktivistiske investor, Starboard Value.

Yahoo

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere