Del : SMS
Berlingske Business

Unge skal drikke snaps

5

Et mere moderne flaskedesign skal få de yngre målgruppe til at synes godt om Aalborg Akvavit.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det forpligter at være markedsleder inden for spiritus- og akvavitkategorien, og nu tilpasser Aalborg Akvavit flaskedesignet, så det svarer til en tid med stigende fokus på fortælling, oprindelse, den danske madkultur og nyfortolkninger heraf – men stadig med respekt for historie, traditioner og håndværk.

Det mere tidssvarende flaske-design skal give akvavitten et stærkere udtryk og flytte salget, så man også kan tiltrække et mere moderne segment. Det skriver markedsforing.dk.

- Vi vil gerne give Aalborg Akvavit en tidssvarende fremtoning og benytte lejligheden til at genfortælle akvavittens historie. Her er flasken den vigtigste formidler, inden folk selv får smagt eller gensmagt akvavittens komplekse smagsunivers, siger Gitte Seierup, der er senior brand manager for Aalborg Akvavit.

Snaps taber til shots

Produkternes personlighed og historie skal kommunikeres tydeligere gennem designet, så de stærke væsker kommer mere til deres ret. Eksempelvis var Aalborg Porse Snaps tidligere gemt væk i en mørk flaske, men fokusgruppe-undersøgelser viser, at danskerne havde svært ved at afkode, at Aalborg Nordguld Akvavit reelt er en akvavit og ikke en cognac.

Som en del af den nye fortælling indgås desuden et fast samarbejde med Krogs Fiskerestaurant, der hylder traditionerne med nyfortolkninger af det danske køkken.

Ændringen af flaskedesign gælder Aalborg Nordguld Akvavit, Aalborg Jubilæums Akvavit, Aalborg Dild Akvavit og Aalborg Porse Snaps.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere