Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Twitter og Bloomberg Media går i luften med nyhedskanal

Twitter fuglen - 2017050204425
Twitters logo er en fugl. På engelsk kan Twitter oversættes som kvidrer. Nu skal der kvidres på en ny tv-kanal. Arkiv. Free/Twitter Pressefoto

De to virksomheder vil senere i 2017 sætte en nyhedskanal i søen, der skal sende i døgndrift.

Washington D.C.. Det sociale medie Twitter vil lancere en nyhedskanal, der skal streame døgnet rundt.

Det sker i en stor satsning på at udvide firmaets videoplatform.

Kanalen skal blive til i samarbejde med Bloomberg Media, oplyser de to firmaer.

Den nye kanal skal "kombinere Bloombergs globale redaktions- og nyhedskræfter med Twitters digitale styrke", står der i en fælles pressemeddelelse.

- Nutidens globale forbruger af nyheder vil have mere end det, der er tilgængeligt lige nu, siger Justin Smith, administrerende direktør for Bloomberg, i pressemeddelelsen.

Kanalen vil gå i luften senere i 2017.

Den skal delvist have brugergenereret indhold fra Twitter. Indholdet vil blive verificeret af Bloombergs redaktører.

Den vil dog også indeholde direkte reportager fra Bloombergs journalister.

- Med dette nye netværk vil vi genopfinde den digitale oplevelse med breaking news, siger Justin Smith.

Smith siger til The Wall Street Journal, at den nye kanal vil "fokusere på de vigtigste nyheder for et intelligent publikum verden over."

- Vores nyhedsstrøm vil også have et bredere fokus end vores nuværende medie, siger Justin Smith.

De økonomiske detaljer omkring samarbejdet er ikke blevet fremlagt.

Twitters aktier steg med 6,4 procent efter nyheden.

Ved lukning lå de på 17,53 dollar, hvilket er det højeste siden februar.

Twitter har i længere tid forsøgt at udvide sit forretningsområde og lokke flere brugere til.

Antallet af brugere vokser stadig på Twitter, men det sker i et langsommere tempo, end det er tilfældet hos rivalerne.

I samme åndedrag vil Twitter også senere på året sende fra den kvindelige basketball-liga WNBA, streame udvalgte koncerter og sende et nyt program lavet af netmediet BuzzFeed.

Twitter har tidligere vist blandt andet amerikansk fodbold fra ligaen NFL.

/ritzau/AFP

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen