Del : SMS
Berlingske Business

Trykkeri går i dynekonges fodspor

LaserTryk
LaserTryk lavede under valgkampen også 65.000 valgplakater for 400 kandidater Foto:

Det er gået stærkt, siden de to stiftere, Esben Mols Kabell og Anders Grønborg, for 15 år siden begyndte at trykke deres egne flyers, plakater og marketingmaterialer, fordi de ikke syntes, der var trykkerier herhjemme, som gjorde det godt nok.

Artiklen fortsætter under annoncen

I dag står de i spidsen for en af landets største trykkerikoncerner, LaserTryk.dk, og nu går de såmænd dynekongen Lars Larsen i bedene med en større reklamesatsning. Virksomheden har således sendt 230.000 bøger ud til potentielle kunder overalt i Skandinavien inspireret af Lars Larsen fra Jysk, der sendte sin biografi ud til samtlige danske husstande.

Satsning i millionklassen

Trykkeriets bog er dog ikke nogen biografi, men derimod et produktkatalog. Faktisk har satsningen aldrig set sin mage før, mener Anders Grønborg, direktør i LaserTryk.dk

»Vi udformede vores produktkatalog som en indbundet hardcoverbog med modtagerens navn indgraveret på forsiden. Vi håber, at det vil skabe ekstra opmærksomhed om vores produkter, for man smider jo ikke bare en rigtig bog ud. Slet ikke, hvis ens navn står på forsiden,« siger han.

Hvad, det har kostet, vil han ikke ud med, men han betegner reklamesatsningen som en investering i millionstørrelsen.

LaserTryk.dk har de seneste år oplevet markant vækst.

I 2012 viste regnskabet en fremgang på 29 procent, og den positive tendens fortsatte i 2013 i en grafisk branche, der ellers er hårdt presset. Reklamesatsningen skal gerne medvirke til, at 2014 bliver endnu bedre end de foregående år.

Bogprojektet er blot en af flere store kampagner, som LaserTryk.dk forventer at lancere i år.

»Lige nu overvejer vi også at satse på TV-kampagner,« slutter Anders Grønborg.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere