Del : SMS
Berlingske Business

Topchefer mangler SoMe-viden

SOME

Mange topledere vil gerne i gang med SoMe, men det kniber med konkret viden. Derfor sender den digitale rådgiver Astrid Haug i dag en ny, kort bog på gaden, der skal være med til at klæde dem bedre på.

Artiklen fortsætter under annoncen

”Jo længere oppe, man befinder sig i en organisation, jo mindre konkret viden har man oftest om sociale medier.”

Ordene stammer fra den digitale rådgiver Astrid Haug, som i dag sender Lederens GPS til sociale medier på gaden som single (e-bog, ePub-format), skriver Markedsføring.dk.

Astrid Haug er bl.a. også formand for Dansk Kommunikationsforening samt den ene halvdel af programmet Haug&Elberth på TV 2 News.

20BUSJakob-Scharf-s16-14235.jpg

Når Astrid Haug besøger virksomheder og organisationer, er det oftest topledere, direktioner og bestyrelser, der befinder sig længst væk fra den virkelighed, hvor man bruger sociale medier.

Chefen vil gerne, men...

- Samtidig er det sådan, at når direktøren siger: Nu skal vi i gang med at bruge sociale medier strategisk, så rykker det for alvor. Direktørens fokus på sociale medier bliver en katalysator for forandringer i organisationen, hvad angår silotænkning, samarbejde, markedsføring, bedre produkter og kundeservice samt en mere kommunikerende ledelse, lyder det fra Astrid Haug i en pressemeddelelse i forbindelse med udgivelsen.

Mange topledere vil faktisk gerne vide mere om sociale medier, men tøver over for at gå i gang, oplever Astrid Haug i sit daglige virke.

PADBORG forsikringsselskaber bruger sociale medier

Lidt gode råd

Derfor har hun skrevet bogen, der skal klæde ledere på med viden og konkret hjælp, når de skal i gang.

Astrid Haugs fire trin i Lederens GPS til sociale medier præsenterer de områder, som topchefen skal vide noget om: Formål, færdigheder, medarbejdere og kunder, før hun/han går i gang.

E-bogen skal få lederen til at reflektere over de gode grunde til at være til stede på de sociale medier og giver konkret viden om og eksempler på, hvad man kan gøre, hvad man skal holde sig fra, og hvad andre har gjort.

Og ikke mindst: Den skal give lederen nogle værktøjer til at udstikke sin egen retning inden for sin og virksomhedens brug af sociale medier.

11BUSJulie-Nielsdotter-1256.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere