Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Thyboe: Playboys beslutning om nøgenbilleder handler om penge

Thyboe
Playboy glemte, at folk stadig har drifter og instinkter, da de fjernede nøgenbilleder, mener Kurt Thyboe . (Foto: Lars Helsinghof/Scanpix 2017) Foto:

Playboy glemte, at folk stadig har drifter og instinkter, da de fjernede nøgenbilleder, mener Kurt Thyboe

Kurt Thyboe, der var chefredaktør på mandebladet Ugens Rapport i dets storhedstid tilbage i 1970erne, kalder Playboys beslutning om at bringe nøgenbilleder igen for rådden og elendig.

Han mener, at beslutningen afspejler den tid, vi lever i.

Tirsdag: Playboy

- Jeg tror, at tanken dengang var en fornemmelse af, at verden var blevet puritansk og sky. Men da Playboy tog den beslutning, så glemte de, at folk stadig har drifter og instinkter, siger han.

Det 63 år gamle blad vender tilbage til sine rødder i marts/april-nummeret og bringer nøgenbilleder under overskriften "naked is normal".

Det oplyser magasinet på sin hjemmeside mandag.

Playboys kreative direktør, Cooper Hefner, der er søn af magasinets grundlægger, Hugh Hefner, erkender, at den tidligere beslutning om at vise mindre hud var forkert.

PLAYBOY BUNNY

- I dag tager vi vores identitet tilbage og tilbageerobrer, hvem vi er, siger han i en erklæring.

Da bladet stoppede med at vise billeder af nøgne kvinder, kaldte Kurt Thybo det for et kunstgreb.

- Jeg tror, det er den helt rigtige beslutning af Playboy. Man reagerer ikke længere på det nøgne, for man får det smidt i hovedet hele tiden, sagde han.

USA-PLAYBOY/

Kurt Thyboe mener, at Playboys beslutning i dag om at bringe nøgenbilleder tilbage afspejler en tid, hvor der ikke er nogen, der skammer sig over at mene noget helt andet i morgen, hvis der er penge involveret.

- Jeg tror, de har fået et ordentligt crash økonomisk, og det er elendigt og råddent, at de giver efter for penge. Når alting i den her verden handler om penge, så bliver ære og loyalitet glemt.

- Der er ingen moral over for den beslutning, man har taget, siger han.

Playboy er kendt for at have kvindelige berømtheder til at pryde forsiden.

Da bladet udkom første gang, var det med en påklædt Marilyn Monroe på forsiden. Inde i bladet poserede hun dog nøgen for læserne.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen