Del : SMS
Berlingske Business

The Independent lander i postkassen for sidste gang

FILES-BRITAIN-MEDIA-INTERNET-INDEPENDENT
Foto:

Lørdagens udgave af den britiske avis bliver den sidste på papir. Fremover udkommer The Independent digitalt.

Artiklen fortsætter under annoncen

London: Et historisk eksemplar af den britiske avis The Independent er gået i trykken, og lørdag kan læserne for sidste gang nyde følelsen af papir, når der skal bladres mellem nyhederne. Fremover skal avisen udelukkende udkomme digitalt.

Journalister på The Independent har lagt billeder på internettet, hvor man ser de ansatte banke i bordene - en gammel tradition, der normalt markerer afskeden med en kollega. Denne gang er det dog lig med et farvel til blæk og papir.

- I dag er trykkeriet stoppet, blækket er tørt, og avisen vil snart ikke længere krølles, skriver avisen i sin leder.

- Men når et kapitel lukkes, åbner der et nyt, og The Independents ånd vil fortsat trives, lyder det videre.

morten

Samtidig kalder avisens lederskribent beslutningen om at lukke den trykte avis for "modig" og "et eksempel, som andre aviser i verden kan følge".

Lørdagens udgave vil blandt andet indeholde fire specialmagasiner, hvor der bliver set tilbage på avisens historie.

JP/ Politikens Hus køber Dagbladet Børsen

The Independent blev grundlagt i 1986 og er dermed en af Storbritanniens yngste aviser. Søndagsudgaven blev grundlagt fire år senere.

Ligesom mange andre papiraviser har The Independent kæmpet med et faldende læsertal. Avisen har ifølge de seneste tal kun et oplag på omkring 40.000 eksemplarer. Det gør avisen til Storbritanniens mindst læste landsdækkende avis.

Engang blev der trykt over 420.000 eksemplarer af avisen.

Morten Suhr

ESI Media, der ejer avisen, ejer også tv-stationen London Live og den britiske hovedstads Evening Standard Daily.

/ritzau/AFP

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere