Del : SMS

Stor stigning i antallet af klager over reklamer

reklamer
Reklamer og tilbudsaviser. Foto:

Et nej tak til reklamer og telefonopkald fra virksomheder bliver i stigende grad ikke respekteret.

Artiklen fortsætter under annoncen

Et nej tak til reklamer og telefonopkald fra virksomheder bliver i stigende grad ikke respekteret. Det skriver DR Syd.

Forbrugerombudsmanden modtog sidste år mere end tre gange så mange klager som i 2010 fra borgere, der har frabedt sig reklamer og opkald fra sælgere, men alligevel får det.

Og det er en ærgerlig udvikling, lyder det fra Lea Markersen, der er jurist i Forbrugerrådet TÆNK.

arl

- Det sender et signal om at det må kunne betale sig for virksomhederne at undgå reglerne. Det kan være vi skal se på at stramme reglerne, siger hun.

Det kan i dag give en bøde fra 10.000 kroner og opefter, hvis en virksomhed ikke respekterer et nej tak til reklamer og telefonsalg.

Og det er rigeligt, mener Lone Rasmussen, der er markedschef hos Dansk Erhverv.

- Konsekvenserne er allerede meget store. Forbrugerombudsmanden offentliggører både bødens størrelse og hvad der er sket. Det er meget ubehageligt for virksomhederne, siger hun.

EM i fodbold 2012, Danmark - Portugal (2-3). Helder Postiga, Por

Ifølge Lone Rasmussen er det ofte kryptiske betingelser for at deltage i internetkonkurrencer der gør, at mange danskere uforvarende kommer til at takke ja til at modtage reklamer.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere