Del : SMS
Berlingske Business

Stor bøde til Boxer

6
Foto:

Tv-udbyderen skiltede ikke tydeligt nok med mindsteprisen for et tv-abonnement i forbindelse med en kampagne sidste sommer. Det koster nu en bøde på 100.000 kroner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Man skal være klar i pris-spyttet, når man vil reklamere.

Det turde være indlysende, men det lader til, at en række brancher og annoncører fortsat har svært ved at finde ud af reglerne i Markedsføringslovens paragraf 13.

Gennem de senere år har særligt teleselskaberne været i vridemaskinen - og nu er det så tv-udbyderen Boxer, der har haft vanskeligt ved at huske reglerne.

Bøden falder, fordi Boxer sidste sommer kørte et kampagnetilbud på sin hjemmeside, hvor man ikke oplyste tydeligt nok om mindsteprisen på et tv-abonnement.

Boxer TV politianmeldt for prisfejl

I kampagnetilbuddet blev den månedlige pris samt den halvårlige kortafgift angivet, men der stod ikke samme sted noget om, hvad forbrugeren mindst skulle betale i bindingsperioden på 12 måneder. Den samlede pris blev først oplyst, når forbrugeren klikkede på ikonet ”Læs mere”.

Og det var ikke godt nok: Mindsteprisen – den samlede pris inklusive alle uundgåelige omkostninger og gebyrer i bindingsperioden – skal være oplyst klart og tydeligt, lyder det fra Forbrugerombudsmanden, som derfor i november sidste år valgte at melde Boxer til politiet for overtrædeles af Markedsføringslovens paragraf 13.

Forbrugerombudsmanden har i øvrigt allerede tilbage i 2009 haft fat i Boxer for at indskærpe reglerne om prismarkedsføring. Det er blevet anset for at være en ”skærpende omstændighed” og har betydet en forhøjelse af bødeniveauet

Ny TV 2-aftale åbner døren for Boxer


Boxer har erkendt fejlen og accepteret bøden, oplyser Forbrugerombudsmande Henrik Øe.

- Det er positivt, at Boxer straks vedkendte sig overtrædelsen, men jeg forventer samtidig, at forbrugerne fremover kan regne med at få den samlede pris tydeligere oplyst, siger han.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere