Del : SMS
Berlingske Business

Spilgigant satser på dansk bureau

10BUSmedia.jpg
Adapt skal udvikle et spil-community for Unity, hvor brugerne får mulighed for at komme med deres ideer. PR-foto

Den danskfødte og i dag globale spilvirksomhed Unity har indledt et samarbejde med det danske digitalbureau Adapt, som skal udvikle et nyt, globalt online spil-community.

Artiklen fortsætter under annoncen

Unity, der blev født i Danmark og siden har udviklet sig til en gigantsucces globalt, har sat sig for at skabe verdens største spil-community for både udviklere og gamers.

Det lyder meget ambitiøst, men tager man Unitys historie i betragtning, vil det måske være lidt for kækt at udelukke muligheden for, at det rent faktisk bliver til virkelighed.

FRANCE-INTERNET-GOOGLE

Unity, der bl.a. er blevet værdisat til et tocifret milliardbeløb og kaldt Danmarks største iværksættersucces de seneste år, står bag en platform for spiludvikling, som gør det nemt at skabe spil, der kan køre på alle platforme.

Virksomheden blev i bedste iværksætterstil skabt af tre spiludviklere fra IT-Universitetet i en kælder.

Det begyndte med en Mac-version og et plug-in til at køre spil i browsere, og siden er firmaet vokset voldsomt blandt andet via succes med software til at udvikle iPhone-spil.

morten suhr hansen

Åben platform

Den nye platform – som Unity altså har allieret sig med det danske digitalbureau Adapt om at udvikle – skal annoncere nye spil, så computerspillere fra hele verden har mulighed for at se nye spil, som de normalt ikke ville finde.

Platformen skal således være til rådighed for alle Unity-udviklere og give alle, uanset størrelse eller budget, mulighed for at udnytte Unitys globale rækkevidde og give det maksimalt forbrugerfokus.

Over to millioner udviklere bruger dagligt Unitys spiludviklingsmiljø. Med så mange faste brugere er Unity ikke bare det største spiludviklingsmiljø, der findes i dag, men også blandt de største platforme til softwareudvikling i det hele taget.

Adapt skal hjælpe med at videreudvikle den nuværende platform både teknisk og konceptuelt, så det bliver en platform, hvor alle klikker sig hen, når de vil høre om de skøre ideer, der rører på sig i spilverdenen.

Q

»Unity har gjort det ufatteligt godt og er en virksomhed, som mange andre bør se op til. At få Unity som kunde beviser blot, at vores internationaliseringsproces, som vi i øjeblikket er i gang med, er det strategisk rigtige valg, og at vores initiativer bærer frugt, siger Kresten Wiingaard, adm. direktør i Adapt og tilføjer:

»Vi glæder os rigtigt meget til at komme i gang med projektet og er stolte over at være med til at skabe verdens største spil-community for både udviklere og gamers.«

Lanceres i december

Konceptfasen vil gå i dybden med at identificere målgrupper og mulige kommunikationskanaler samt undersøge, hvordan brugerne gerne vil have, at det nye spil-community skal fungere.

Målet er at lancere det nye spil-community allerede til december, hvor den årlige Game Award løber af stablen i USA.

Game Award er for spilelskere, hvad Oscar-uddelingen er for filmelskere eller Cannes Lions for reklamefans og vil sandsynligvis skabe en masse trafik til sitet og dermed give Unity mulighed for at eksponere det nye spil-community.

US-FRA-IT-INTERNET-GAMES-ACTIVISION-KINGDIGITAL-ARTS-MERGER

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere