Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Sony vil vise kontroversiel attentat-film på nettet

"THE-INTERVIEW"
Sony Pictures har ikke givet efter for nordkoreansk pres og vil forsøge at vise filmen »The Interview« om et attentat mod Nordkoreas leder, Kim Jong-un, på nettet. Foto:

Selskabet Sony Pictures bag filmen »The Interview« om et attentat mod Nordkoreas leder, Kim Jong-un, vil forsøge at få filmen distribueret på internettet.

USA: Filmselskabet Sony Pictures har ikke givet efter for nordkoreansk pres og vil forsøge at vise filmen »The Interview« om et attentat mod Nordkoreas leder, Kim Jong-un, på nettet. Det oplyser selskabets administrerende direktør, Michael Lynton.

»Det er stadig vores håb, at alle, der ønsker at se filmen, vil få mulighed for at gøre det,« siger han til CNN og oplyser, at selskabet overvejer hvilke muligheder der findes på nettet.

SONY

Michael Lynton svarede lørdag igen på den kritik, som præsident Barack Obama rettede mod selskabet på et pressemøde fredag aften, hvor han sagde, at Sony Pictures havde givet efter for nordkoreansk pres, efter at selskabets computere var blevet hacket. Ifølge Obama og FBI angiveligt af Nordkorea.

pix-Filmaflysning

Sony Pictures har efterfølgende besluttet at trække filmen, der skulle have haft verdenspremiere over julen, tilbage af frygt for hævnaktioner mod biografer og biografgængere. Fredag sendte de ukendte hackere en meddelelse, hvori det lød, at »det var en meget klog beslutning«.

Fredag aften beklagede Obama tilbagetrækningen med en bemærkning om, at »vi ikke kan have et samfund, hvor en eller anden diktator begynder at indføre censur i USA« og kaldte tilbagetrækningen en fejl.

Samtidig advarede den amerikanske præsident om, at USA vil gengælde hackerangrebet »på et tidspunkt og på en måde, som vi selv vælger«.

Nordkorea afviser lørdag ifølge nyhedsbureauet Reuters at have noget som helst med hackerangrebet at gøre.

Filmselskabets administrerende direktør, Michael Lynton, siger lørdag til CNN, at da selskabet ikke selv ejer biografer, er filmen afhængig af, at nogen vil vise den på et stort lærred. Da det tilsyneladende ikke er tilfældet, er Sony Pictures begyndt at søge efter andre distribueringskanaler.

»Der er en række muligheder, der er åbne for os, og vi er i gang med at overveje dem,« siger Michael Lynton.

SONY

pix-Filmaflysning

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen