Del : SMS
Berlingske Business

Sofie Kahlke dullet op til kamp for FOA

sofie

Sofie Lassen Kahlke skal sælge "Den danske model" til den kommende generation af lønmodtagere.

Artiklen fortsætter under annoncen

Mediestormen om Vejlegården gav FOAs kampagne for ”den danske model” ekstra vind i sejlene. Kampagnen, som skuespiller Sofie Lassen Kahlke lagde ansigt til, går nu skridtet videre med en event, hvor hun sammen med FOA’s formand Dennis Kristensen indtager den røde løber og vil forklare ”den danske model” for en gruppe unge mennesker. Det skriver markedsforing.dk

Det startede som en sjov og kuriøs opgave, da de tre små design- og kommunikationsbureauer Formidabel, Jon Kabell og Volapyk fik mere eller mindre frie hænder til at lave en kampagne for fagforeningen FOA. Den danske arbejdsmarkedsmodel skulle præsenteres let og forståeligt for en relativt smal og ung målgruppe.

- Vi besluttede hurtigt at lave en meget visuel kampagne for at gøre det lidt tunge stof mere spiseligt, og vi ringede derfor til fotostudiet Territorium. Og pludselig var vi ude i noget med Sofie Lassen-Kahlke i balkjole og en hel masse guldballoner, forklarer Jon Kabell. ”Den danske model” skulle personificeres og vises som en smuk kvinde i forskellige hverdagssituationer, hvor arbejdsmarkedsmodellen påvirker danskernes hverdag positivt.

Glimmer og glamour

Men efter alle fotos var taget, og materialet næsten lå klart, opstod Vejlegård-sagen om en værtshusejer i Vejle, som opsagde sin overenskomst med 3F og gik over til Krifa. Efterfølgende opstod voldsom debat om den danske models berettigelse, og herefter var kampagnen pludselig ikke så smal længere.

- Det er klart, at der kom en langt større opmærksomhed på vores kampagne, både i FOA og andre steder i fagbevægelsen. Grundprincipperne for den danske model stod pludselig til diskussion i alle medier – og her stod vi med en kampagne med guldglimmer og glamour og en hel del humor. Men heldigvis holdt FOA fast i konceptet, fortæller Luise Falhof fra Volapyk. Og nu er kampagnen udvidet til at omfatte en event, som bliver præsenteret som enhver anden premiere - dog som en ”premiere” på Den Danske Model, og med de medvirkende, FOA’s formand og Sofie Lassen-Kahlke på den røde løber

Premieren kan efterfølgende følges på kampagnens Facebook-side, som stræber efter at blive brugt i undervisning på ungdomsuddannelser og landets erhvervsskoler.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere