Del : SMS
Berlingske Business

SAS i luften med følsom reklamefilm

SWEDEN-TRANSPORT/
I december gik flyselskabet SAS i luften med Remap, en digital og personlig rejseguide, hvor rejsende kan dele rejsetips. Det er en feature, der er skræddersyet de flere end 1,8 millioner personer, som i dag benytter SAS’ app til at booke flybilletter, checke ind, se deres EuroBonus-pointsaldo eller til at læse magasiner og aviser. Foto:

SAS lancerede kort før jul en digital rejseguide, Remap, skræddersyet til flyselskabets trofaste kunder. »We are Travelers«-sporet fortsætter i den kommercielle kommunikation.

Artiklen fortsætter under annoncen

I december gik flyselskabet SAS i luften med Remap, en digital og personlig rejseguide, hvor rejsende kan dele rejsetips.

Det er en feature, der er skræddersyet de flere end 1,8 millioner personer, som i dag benytter SAS’ app til at booke flybilletter, checke ind, se deres EuroBonus-pointsaldo eller til at læse magasiner og aviser.

Rejseguiden – der også findes i en desktop-version – kan deles via Facebook, SMS eller e-mail med vennerne, der også kan tilføje deres egne rejsetips.

17BUSSAS-193206.jpg

Den mulighed er også omdrejningspunktet i SAS’ nye reklamefilm, »I miss you«, der ramte reklameblokkene på TV i går. Her følges en mor og en far, der træder i fodsporene på deres datter på et roadtrip langs vestkysten af USA.

»I brandingfilmen viser vi et forældrepar, der benytter sig af datterens rejsetips. Det fremgår ikke direkte af filmen, at de benytter Remap, men det er baggrunden, siger Kenneth Christiansen, marketingchef i SAS Danmark.

Går content-vejen

Med »I miss you«, og kommunikationen omkring Remap fortsætter SAS med det langsigtede branding- og image-koncept »We Are Travelers«, som blev introduceret i september 2014.

Planen var at gå fra den overvejende taktiske kommunikation, der havde præget SAS’ kommunikation gennem en årrække, til en et bredere koncept, der bl.a. åbnede for flere content marketing-muligheder.

15busMedier MadeleineThor.jpg

»Vi er kommet et godt stykke af vejen. Brandingfilmen er blot toppen af kransekagen i kommunikationen omkring Remap. Den indbefatter i allerhøjeste grad også de digitale og sociale mediekanaler,« siger Kenneth Christiansen.

»Heriblandt en interaktiv version af den lange film på YouTube, som vi lancerede samme dag som TV-reklamen. Her kan man klikke på de forskellige elementer i filmen og se Remap-featuren benyttet i praksis,« fortsætter han.

Som i de foregående kampagne-indsatser i forbindelse med »We are Travelers«-platformen er SAS’ reklamebureaupartner Åkestam Holst og partnerne i NoA (The North Alliance).

Den danske del af den nordiske konstellation, &Co, har spillet en nøglerolle i forbindelse med at få tilpasset storyboardet i filmen, mens SAS’ eget marketingteam også har håndteret en stor del af opgaven, fortæller Kenneth Christiansen.

SAS’ ny reklamefilm er instrueret af Tobias Granström og produktionsselskabet bag er Acne.

Tirsdag: SuperBowl

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere